wtorek, 15 października 2013

KOŁDRA wyliczenie kosztu

Skończyłam pierwszą kołdrę :D
Do tego patchworku podeszłam bardziej profesjonalnie , najpierw zrobiłam projekt ,ładnie pokolorowałam kredkami ,wzór wybrałam niezbyt skomplikowany jak na początek ,wszystko wyliczyłam.
No i nie wiem jak ja to liczyłam że kołdra by miała 200cm na 250cm :D.Naszyłam za dużo bloków i dopiero jak je rozłożyłam później na podłodze okazało się jaki to kolos.No ale to nic będzie poduszka do kompletu i jasiek i może coś jeszcze :) .W sumie uszyłam bloków 20 a się okazało że potrzebuję 12 .
Wierzch kołdry to bawełna ,wypełnienie wełna nowozelandzka i podszyty polarem jako że ma służyć faktycznie jako kołdra do przykrywania.
Całość złożona razem nie była gruba jednak pikować było mi ciężko ,nie zawsze się chciał zmieścić pod ramieniem maszyny ale jakoś się udało ,został wypikowany po szwach.
Pokusiłam się o wyliczenie kosztu tegoż patchworku ,nie jest na sprzedaż ,szyłam go dla nas ale chciałam się przekonać ile pracy to kosztuje ,więc spisywałam każdą minutę poświęconą na odmierzanie ,krojenie i szycie.W sumie praca nad nim zajęła mi 21 godzin,licząc po 10 zł za godzinę pracy to 210zł .
Materiały włącznie z ociepleniem, podszytką  kosztowały 242zł.Czyli razem 452zł.
Czyli ceny dużych narzut z bardziej skomplikowanym wzorem wcale nie są wygórowane ,jeśli jest pikowanie gęściejsze to też zajmuje masę czasu same wiecie.
W trakcie szycia jest następna kołdra ,wzór ten sam (wiem poszłam na łatwiznę;)) tylko inne kolory .
A oto i moja kołdra.



2 komentarze:

  1. Kołdra bardzo ładna,wzór wydaje się być prosty ale te obliczenia ile czego potrzeba i jakie duże uciąć to dla mnie zmora,nie do przeskoczenia.Podziwiam :))

    OdpowiedzUsuń
  2. No dla mnie też zmora ,dlatego naszyłam tych bloków prawie na 2 kołdry :)

    OdpowiedzUsuń